شناسه خبر : 101666
شنبه 17 تير 1402 , 11:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی از راهپیمایی غدیری کاروان جانبازان باشگاه ستارگان ایثار؛

خط سیر عاشقان در آسمان غدیری تهران/تصاویر

کاروان "لبیک یا امیرالمومنین"، دیروز به زیبایی هر چه تمام تر همچون پیاده روی اربعین، در میان جمعیت انبوه ویلچر زدند و درخشیدند...

فاش نیوز - کاروان عاشقان امام اول شیعیان، علی علیه السلام و ادامه دهندگان مسیر شهدا، دیروز به زیبایی هر چه تمام تر همچون پیاده‌روی اربعین، در میان جمعیت انبوه ویلچر زدند و درخشیدند.

  کاروان پیاده روی "لبیک یا امیرالمومنین" که همان کاروانیان "لبیک یاحسینِ" هرساله ی ایام اربعین هستند؛ امسال در حرکتی زیبا و دلنشین کاروانی را جهت شرکت در میهمانی ده کیلومتری عید غدیر به راه انداختند و همچون پیاده روی اربعین در صفوفی منظم و زیبا در میان جمعیت پر شور و حال مردم تهران حاضر شدند.

  جانبازان و رزمندگان باشگاه ستارگان ایثار تهرانپارس و گروه جهادی حاج احمد متوسلیان، متشکل از چندین تن از جانبازان ویلچری نخاعی، جانبازان ویلچری قطع پا، جانبازان بصیر بر ویلچر نشسته و رزمندگان همراه برای کمک به ویلچری ها و تعداد زیادی از همسران و فرزندان جانبازان و شهدا، دیروز در قالب این کاروان حرکت خود را از ساعت 5 بعدازظهر از میدان امام حسین تهران آغاز کردند.

  این حرکت که با ابتکار و زحمات جانباز حسین زاده، مدیر باشگاه فرهنگی - ورزشی ستارگان ایثار و همراهی دیگر عوامل خدوم این باشگاه ترتیب داده شده بود، همچون حضور جانبازان در راهپیمایی 22 بهمن و پیاده روی جانبازان در اربعین حسینی، فرهنگ ساز و تاثیرگذار بود و حال خوب و خاصی در مردمی که ناظر حرکت زیبا و هماهنگ کاروان جانبازان بودند، ایجاد می کرد.

 جانبازان که به عشق امیرالمومنین از ابتدای مسیر مهمانی ده کیلومتری (میدان امام خسین (ع) حرکت خود را آغاز کرده بودند، در تمامی مسیر با انرژی و روحیه خاصی حرکت می کردند و با هم مردم گفتگوی پرمحبت و صمیمانه ای داشتند و هم از مهرورزی های آنان بهره مند می شدند.

با وجود مسیری پر از شادی و شربت و شیرینی و پذیرایی هایی که همه را دل های پاک مردم عاشق به عشق امیرالمومنین(ع) نذر کرده بودند...  فضا، فضای متفاوتی شده بود.

 این شادی فراگیر عاشقانه و فضای معنوی و عاطفی مردمی، در روحیه کاروان لبیک یا امیرالمومنین تاثیر بسزایی داشت. با وجود گرمای هوا که هنوز خورشید تابستان با انرژی تمام بر سر میهمانان عاشق امیرالمومنین می تابید، جانبازان با انرژی هرچه تمام تر با بگو و بخند با همدیگر و با مردم، در طول مسیر حرکت می کردند و در حین طی طریق، بعضا به صورت یکصدا شعار لبیک یا امیرالمومنین و یا حیدر و یاعلی را تکرار می کردند.

مردم هم همچون همیشه از دیدن و حضور جانبازان و این حرکت متحدالشکل و زیبا تحت تاثیر قرار می گرفتند و بعضا" برای پذیرایی ویژه از این پرستوها به سوی آنها می شتافتند و بعضا تلاش می کردند بوسه ای بر شانه و روی و دستان این قهرمانان وطن بزنند!....

مردم فوج فوج به خیابان انقلاب وارد می شدند و شور و شعف بود که همچون نقل و نبات بر سر مردم می پاشید و کاروان لبیک یا امیرالمومنین هم با همان برکت همیشگی، همچون خط نوری در میان این نقاشی بزرگ کشیده می شد...

 کاروان که به میدان فردوسی رسید، توقف طولانی تری کرد؛ تا هم مردم بتوانند بیشتر و راحت تر با جانبازان خوش و بشی داشته باشند و هم جانبازان استراحتی کرده و از برنامه های اصلی داخل میدان لذت و بهره ببرند. دسته های گل سرخی که توسط مردم به جانبازان اهدا شده بود، توسط جانبازان شاخه شاخه و بامحبت، به مردم اهدا می شد و صحنه ها به گونه ای زیبا رقم می خورد که توجه فیلمبرداران صدا و سیما را جلب کرده بود.

در یک آن، دوربین به سمت ویلچرهایی چرخید که سال ها به عشق این مردم چرخیده اند و صفحه نمایش شهری بالای میدان فردوسی پر شد از گردش ویلچرهای کاروان لبیک یا امیرالمومنین!....

همچنین یکی از زیبایی‌هایی که در این میدان رقم خورد، دیدار فرمانده کل سپاه، سردار سلامی در هنگام استقرار در این میدان بود. سردار سلامی که در میان هجوم مردم برای دیدن و عکس گرفتن، به سمت جانبازان می آمد، با آنها دیدار صمیمانه کوتاهی داشت و به صحبت های همه آنها گوش می سپرد.

  خورشید روز عید غدیر کم کم داشت غروب می کرد و جانبازان و همراهان به مسیر خود ادامه می دادند. حضور مردم پر رنگ تر شده بود و حرکت در میان جمعیت سخت تر می شد و با بلند شدن صدای اذان مغرب، کاروانیان برای اقامه نماز مغرب و عشا در چهارراه کالج توقف کردند و عوامل کاروان، آب آوردند تا جانبازان ویلچری وضو بگیرند و به شکرانه این عید بزرگ و به برکت این تجدید عهد و پیمان، نماز عاشقانه تری اقامه کنند.

 کاروان لبیک یا امیرالمومنین پس از اقامه نماز، پس از سوار شدن جانبازان و خانواده ها به اتوبوس ها به سمت شهرک شاهد تهرانپارس بازگشتند تا هم خستگی از تن بدر کنند و هم شکوه این روز را در دل مرور نمایند.


گزارش و عکس از شهیدگمنام

اینستاگرام
سلام. چطور دستتون رفته این عکسهای خاص را با دوربین گوشی بگیرید؟
خدا قوت، به شهیدان زنده، همیشه در صحنه
ما اهل کوفه نیستیم اکبر حسین زاده با همرزمانش تنها بماند .
حمایتش میکنیم.
به کوری دشمنان، ما ایثارگرا تا جون داریم پشت هم هستیم.
سلاااااااام عزیزان
خداوند انشاالله حفظتون کنه ،
دست امیر المؤمنین پشت سر تک تک تون انشاالله
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi